Maatwerk toepassingen: de ‘last mile’ van uw project

Samen met de specialisten in het Quantis netwerk heb ik al heel wat mooie maatwerk-toepassingen voor onze klanten mogen bouwen. We zijn sterk in complexe backend logica, gecombineerd met een modern client-side ‘gezichtje’ in de browser of op de mobiel.

We bouwen de lijm waarmee uw systemen op elkaar aansluiten. Toepassingen die koppelen, analyseren, opschonen, vertalen – of waarin informatie uit ongelijksoortige bronnen wordt gecombineerd en geïntegreerd.

Meestal is er een link met mijn primaire werkveld identity management of met (mobiele) communicatie. We hebben onze ervaring vertaald naar kant-en-klare bibliotheken die we in uw maatwerk-project kunnen hergebruiken. Wij noemen dat semi-maatwerk, en het betekent dat u sneller en goedkoper een werkende oplossing in huis heeft.

Alleen SaaS. Uw toepassing wordt gebouwd, geleverd en beheerd op basis van het SaaS model. Dat betekent dat uw toepassing sneller in de lucht is. Het beheer is gemakkelijker en daardoor goedkoper. En bovendien lift u vanzelf mee met nieuwe ontwikkelingen op ons platform.

Lettersoep. Onze standaard ‘stack’ bestaat uit Python, Flask, MySQL, Javascript (node.js, react) en RESTful APIs. Wilt u horen waarom, en hoe dat samenklikt? Bel even. We zijn niet heel eenkennig: als de klus dat vereist mobiliseren we een .NET, PHP of Java specialist voor u.

Turnkey. Fixed time, fixed price. Onze werkwijze is simpel: samen met u werken we in de offertefase een globale functionele specificatie uit. Daar rolt een aantrekkelijke offerte uit en nadat u daar ‘ja’ tegen zegt kunt u als regel binnen enkele maanden de ‘sleutels’ van uw toepassing verwachten... Ons credo is (nog steeds): ‘hoe moeilijk kan het zijn?’

Voorbeelden van enkele toepassingen die wij eerder hebben gebouwd
(referenties beschikbaar op aanvraag):

  • Tarievendatabase. Een telecommunicatiebedrijf wil voor zijn billing-systemen beschikken over correcte porterings- en tariefgegevens. Probleem is dat deze gegevens in Nederland op een bijzondere manier worden verzameld en aangeboden – en de centrale ICT-afdeling (buiten Nederland) had geen behoefte om deze specifieke requirements aan te pakken. Wij maakten voor deze klant een tarievendatabase, die de Nederlandse gegevens dagelijks ophaalt, deze opschoont, bewerkt en analyseert – en vervolgens doorgeeft aan de centrale billing systemen.
  • Per SMS informeren van servicemonteurs. Een industriële klant wil over heel Europa automatisch monteurs waarschuwen op het moment dat zich in het productieproces problemen voordoen. Wij bouwden een web toepassing waarbij op basis van een rooster voor elke mogelijke storingsbron de juiste monteur op dat moment wordt gevonden en per SMS gewaarschuwd. Daarbij wordt bewaakt of storingen op tijd worden afgemeld, en zo niet, tijdig geëscaleerd naar teamleiders.
  • Migratiedatabase. Na overname van een internet hosting provider moeten ruim vijfhonderd zakelijke klanten met hun web hosting, mail, domeinregistraties en DNS verhuisd worden naar een nieuw platform. Quantis bouwde een webtoepassing waarin voor elke klant de actuele status en vervolgstappen inzichtelijk worden gemaakt – inclusief live opvraging in o.a. DNS en SIDN whois – en die voor management de voortgang inzichtelijk maakt.

Heeft u een integratie- of functioneel probleem en wilt u vrijblijvend horen hoe wij dat zouden aanpakken? Bel mij direct: 06-51939352..