SMS-diensten: Teletoken authenticatie en SMS Alert

Beter, sneller -- en toch veiliger. Dát is wat u uw gebruikers wilt bieden. De SMS-diensten van Quantis helpen u daarbij: Teletoken SMS-authenticatie geeft een veiligheidsniveau dat vergelijkbaar is met hardware tokens, zonder al het gedoe en alle bijkomende kosten. En met SMS Alert brengt u uw gebruikers snel en effectief op de hoogte van onderhoud en storingen.

Het Quantis Teletoken platform biedt al meer dan tien jaar zekerheid aan grote organisaties in de zorg en daarbuiten. Wanneer mogen we u aansluiten?


Teletoken SMS authenticatie Teletoken is een authenticatie-oplossing voor websites en netwerken, waarbij uw mobiele telefoon als 'token' wordt gegebruikt. Met Teletoken ondervangt u de grootste bezwaren van password-authenticatie, zonder de overhead, complexiteit en kosten van token calculators of smart cards.

Volledig beheerd. U moet kunnen vertrouwen op een tijdige en zekere aflevering van SMS codes. Dat stelt hoge eisen aan bewaking en beheer; generieke bulk SMS diensten zijn hiervoor niet geschikt. Ons SMS platform bewaakt de tijdige end-to-end aflevering van authenticatiecodes. Als zich problemen voordoen dan wordt een andere route gekozen -- ook internationaal. Wij zijn dan ook de enige aanbieder die een duidelijke SLA aanbiedt.

Teletoken is een hosted security oplossing, geleverd volgens het SaaS model. Dat betekent dat u zelf het beheer voert via een gebruiksvriendelijke web interface. En dat u desgewenst binnen een paar dagen live kunt zijn, zonder zelf te hoeven zorgen voor servers en software.

Meer informatie over Teletoken SMS authenticatie vindt u op www.teletoken.nl.


SMS Alert zorgt ervoor dat u bij problemen, storingen of calamiteiten uw hele organisatie snel, direct en accuraat kunt informeren:

  • De stroomstoring in gebouwdeel C is verholpen.
  • Mail is vandaag i.v.m. spoedonderhoud niet beschikbaar tussen 12:30 en 13:00. Excuses voor het ongemak.
  • Er is een probleem met follow-me printen. Als je moet printen, kies dan eerst de goede printer in Windows.
  • De hoofdparkeergarage is vanmiddag niet toegankelijk voor personeel.

Uw servicedesk of bedrijfshulpverlening krijgt de beschikking over een toepassing waarmee zij dit soort berichten kunnen aanmaken en verzenden. Natuurlijk kunnen zij aangeven welke medewerker over welke onderdelen moet worden geïnformeerd -- maar het is gemakkelijker om dat aan de medewerker zelf over te laten. Daarom biedt SMS Alert een self-service pagina waar uw medewerkers zichzelf aanmelden voor de onderwerpen die voor hen relevant zijn.

De servicedesk slaat twee vliegen in één klap: bij ernstige storingen wordt de organisatie proactief geïnformeerd. Dat betekent een veel lagere belasting van inbound calls – vooral in crisissituaties is dat een welkom effect. Ook het einde van een storing kan met een minimale inspanning breed worden gecommuniceerd – waardoor het effectieve serviceniveau dat de organisatie ervaart omhoog gaat.

Lage beheerskosten. Omdat het groepslidmaatschap grotendeels via self-service verloopt heeft uw servicedesk hier geen omkijken naar. Na een jaar verloopt de aanmelding voor een groep vanzelf, en op die manier schoont het systeem zichzelf.

SMS Alert is een hosted SaaS oplossing die los staat van uw ICT-infrastructuur. U kunt binnen twee dagen ‘in de lucht zijn’ met SMS Alert.

SMS Alert is al beschikbaar vanaf € 49 per maand. Meer weten? Op www.teletoken.nl vindt u alle informatie!